sobota, 20 sierpnia 2016

Życie i twórczość... III...


Cześć!
    Dziś przygotowałem dla was, trzecią już na moim blogu, biografię. Z góry uprzedzam, że nie znajdziecie notki oznaczonej: "Życie i twórczość... II...". Jest ona zawarta w notce "Niedziela z Potterem (5) ", gdzie można przeczytać krótką biografię o J.K. Rowling - autorce serii "Harry Potter".
    Dzisiejsza biografia będzie dotyczyła (po raz pierwszy!) mężczyzny; autora wielu chętnie czytanych bestsellerów, kilku poruszających historii, na podstawie których powstały bardzo dobre filmy. 

JOHN GREEN
   John Michael Green - amerykański pisarz, urodzony 24 sierpnia 1977 roku w Indianapolis. Jest także wideoblogerem.
Ważne dzieła:
Gwiazd naszych wina
19 razy Kathreen
♦ Szukając Alaski
♦ Papierowe miasta
♦ Will Grayson, Will Grayson



Nagrody:
♣ Nagroda Printz Award za debiut "Szukając Alaski" w 2006Powieść "Gwiazd naszych wina" osiągnęła pierwsze miejsce na liście bestsellera New York Timesa (powieść ta doczekała się ekranizacji w 2014 roku)♣ John Green w 2014 został uznany przez magazyn Time za jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób na świecie. 



Ciekawostka


John Green wraz ze swoim bratem ma kanał na YouTube ("VlogBrothers"), na którym powstało 11 serii zawierających Crash Course - jest to kanał edukacyjny z elementami literatury, fizyki, chemii oraz historii.

Krótko, zwięźle i na temat - tak, jak obiecałem. Czytaliście którąś z książek Greena? Zachęcam do zostawiania opinii w komentarzu.

Zapraszam na bloga przyjaciółki: http://siegamypoksiazke.blogspot.com/

Pozdrawiam, 
Wiktor ;)

5 komentarzy:

  1. Czytałam tylko "Gwiazd naszych wina" i szczerze mówiąc nie porwało mnie. Było spoko, ale czułam się trochę łapana na wybitnie tani chwyt współczucia dla biednych bohaterów. No ale może to dlatego, że zazwyczaj czytam inne książki xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam Cię do LBA ;)
    Więcej tutaj: http://wysnioneksiazki.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award-2.html/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam Jego książek :D Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Will Grayson, Will Grayson" i byłam oczarowana tą książką :D
    Kto wie, może za niedługo wezmę się za "19 razy Katherine" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe! Lubię jego książki. :)

    Mam prośbę: mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście?
    Napisz w komentarzu jeśli klikniesz, gdyż wylosuję kilka osób i podam linki do ich blogów w następnym poście. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<


    OdpowiedzUsuń