niedziela, 31 lipca 2016

Niedziela z Potterem (5) :)

Cześć mole książkowe! :)
31 lipca, niedziela... niby dziś powinna być zwykła notka, jak co dwa tygodnie, o nastoletnim Harrym Potterze, którego spotkało wiele ciekawych i niebezpiecznych zdarzeń. Taa... To też... ale dzisiejszy post będzie wzbogacony. :) Albowiem (jak to poważnie brzmi...) Dziś swoje 51. urodziny obchodzi kobieta, która napisała jedną z najlepszych serii i innych dobrych książek. Z wykształcenia jest filologiem klasycznym. Laureatka wielu wysokopoziomowych nagród. Brytyjska pisarka ...

 JOANNE KATHLEEN ROWLING
Napisała oczywiście "Harry'ego Pottera" :P Uwaga! Postać HARRY POTTER także urodziła się 31 lipca! Sto lat! :D Zarówno Harry'emu, jak i pani Rowling. (Ps. wczoraj swoje urodziny obchodził Neville Longbottom) 


Neville Longbottom, "Harry Potter i Insygnia Śmierci cz. II"


Harry Potter, "Harry Potter i Zakon Feniksa"
***
Joanne urodziła się w Chipping Sodbury. Córka Anny i Petera Jamesa ma francuskie i szkockie korzenie. Winterbourne - tam mieszkała z rodzicami od czwartego roku życia. Jej szkołą średnią było Wyedean School, gdzie jej matka pracowała jako technik w Wydziale Nauk.  Po ukończeniu studiów Joanne przeprowadziła się do Londynu, gdzie zaczęła pracować. Ze swoim ówczesnym partnerem, przeniosła się jednak do Porto, gdzie nauczała języka angielskiego. 16.10.1992 roku wzięła ślub z dziennikarzem (Jorge Arantes), a rok później urodziła córkę. Para rozwiodła się niedługo po narodzinach córki i Joanne przeniosła się z nią do Londynu.
Ciekawostka:  Zarys "Harry'ego Pottera" powstał w oczekiwaniu na spóźniony pociąg.
Seria o Harrym Potterze przyniosła jej ogromne zyski (szacowane na około 740 milionów funtów!) oraz wiele prestiżowych nagród i Order Uśmiechu.

Inne książki J.K.Rowling.

  • "What's Your Story? Postcard Collection"
  • "Trafny Wybór" 
  • "Wołanie kukułki"
  • "Jedwabnik"
  • "Żniwa zła" 
Uwaga! Trzy ostatnie książki z wymienionych zostały napisane pod pseudonimem Robert Galbraith.

Czas na właściwy wpis, recenzja i krótkie streszczenia V części serii "Harry Potter" - ZAKON FENIKSA


Krótkie streszczenie(pozwolę zaczerpnąć z książki, aby uniknąć spojlerów)
    Wobec śmiertelnego zagrożenia ze strony Lorda Voldemorta po kilkunastu latach reaktywowano Zakon Feniksa, którego członkowie, działając w tajemnicy przed śmierciożercami z jednej strony, a Ministerstwem Magii z drugiej, muszą powstrzymać wroga przed zdobyciem tajnej broni. Tymczasem w Hogwarcie Harry zmaga się z nauką (5-klasistów czekają SUM-y i wybór kariery zawodowej), ze szpiegiem ministerstwa, który usiłuje zaprowadzić w szkole nowy ład, oraz nawiedzającymi go snami, które z miesiąca na miesiąc stają się coraz bardziej realne...



Jaką rolę odegra w życiu Harry'ego Severus Snape? Czym jest Gwardia Dumbledore'a? Dlaczego Dumbledore unika Harry'ego w chwilach, kiedy ten najbardziej go potrzebuje? O tym i innych ważnych sprawach w książce "Harry Potter i Zakon Feniksa".

Moja opinia: "Zakon Feniksa". Piąta, trzecia od końca, pełna wrażeń i niezapomnianych emocji książka z serii "Harry Potter" jest moją ulubioną. Czytając książkę, która ma 949 stron, nie mogłem się od niej oderwać. Pochłonąłem ją szybko, jak na mnie w "tamtych czasach". Jestem pod ogromnym wrażeniem. Sam fakt, że J.K.Rowling potrafiła napisać tak grubą i niezwykle zaciekawiającą powieść jest zdumiewający! Polecam tę książkę do przeczytania każdemu, jak i pozostałe części serii ;)



Pozdrawiam,
Wiktor ;)



7 komentarzy:

  1. Dobra notka,ziom :) Powodzonka w dalszym pisaniu,trzymam za Ciebie kciuki!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo swojego wieku - Rowling wygląda niezwykle kobieco i pięknie. Uwielbiam HP - przeczytałam wszystko mając 10lat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! Harry najlepszy
    http://kariiix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam pottera. moje dziecinstwo. przecztałam wszystkie ksiazki z milion razy i mam wszystkie filmy <3 . teraz czekam na 8 część.

    OdpowiedzUsuń
  5. Autorka wygląda bardzo młodo! Czytałem jej cykl napisany pod pseudonimem Robert Galbraith — całkiem dobry.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Harrego Pottera jak i autorkę go :) Do Twojego bloga przyciągnęła mnie miniaturka Rowling, a że jestem potterhead to musiałam zobaczyć co tu napisałeś :D Świetny post :)
    Pozdrawiam! xx
    https://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem fanką harrego ale wszystko fajnie opisane :) pozdrawiam stripesveronica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń